Z biegiem lat skóra traci swą elastyczność, miękkość, staje się cieńsza i słabsza. Bruzdy i zmarszczki robią się wyraźniejsze i głębsze. Dzieje się tak, ponieważ produkcja kolagenu – odpowiedzialnego za elastyczność skóry, jest znacznie obniżona. „Rusztowanie”, na którym trzyma się skóra potrzebuje wsparcia w postaci nowych włókien kolagenowych.

Unikalnym w swej formule preparatem stymulującym produkcję kolagenu jest hydroksyapatyt wapnia (Radiesse). To naturalny wypełniacz, który występuje w naszym organizmie – m. in w kościach i zębach. Dzięki zabiegowi Radiesse materiał budulcowy w postaci żelu jest wprowadzany pod skórę. Hydroksyapatyt wapnia stymuluje produkcję kolagenu, którego nowe włókna powstają wokół jego mikrocząsteczek. Po około 4 miesiącach od zabiegu, żel zostaje całkowicie wchłonięty przez makrofagi, a jego miejsce zajmuje nowy kolagen wyprodukowany przez fibroblasty.
Radiesse to zabieg całkowicie bezpieczny – jest w 100 % biokompatybilny i wchłania się w sposób naturalny. Nie zawiera składników pochodzenia zwierzęcego, dlatego nie wywołuje reakcji alergicznych (nie ma potrzeby robienia testów uczuleniowych).

Zastosowanie preparatu możliwe jest na wielu obszarach, m.in.:
• bruzdy nosowo-wargowe,
• broda,
• linie marionetki,
• policzki,
• boczne uniesienie brwi,
• krawędź żuchwy i fałd podbródkowy

Efekt zastosowania preparatu Radiesse jest niemal natychmiastowy: poprawa struktury skóry bez nadmiernego dodawania jej objętości, wygładzenie i odmłodzenie, utrzymujące się zazwyczaj przez rok, a u wielu pacjentów nawet dwa lata. Zabieg jest niemal bezbolesny dzięki zawartości preparatu znieczulającego.

W Time Clinic rekomendujemy Radiesse do odmłodzenia i modelowania dłoni. Skóra dłoni często staje się cienka, niemal pergaminowa, ścięgna i żyły są bardziej widoczne, a tym samym znacznie postarzają. Żelowa konsystencja preparatu pozwala swobodnie modelować skórę dłoni. Efekt odmłodzenia jest wyraźnie widoczny od razu po zabiegu. Skóra uwypuklona, gładka i sprężysta, a żyły niemal niewidoczne.

Przeciwwskazaniem do zastosowania Radiesse są przede wszystkim: aktywne choroby autoimmunologiczne, infekcje bakteryjne i wirusowe, ciąża i karmienie. Możliwe objawy niepożądane takie jak obrzęk, ból, zasinienia, czy zaczerwienienie ustępują zwykle po 2-3 dniach. Bezpieczeństwo i skuteczność Radiesse zostało potwierdzone licznymi badaniami klinicznymi.