Trądzik różowaty objawia się poprzez zaczerwienienie, poszerzenie drobnych naczyń krwionośnych oraz łojotok, grudki i krostki. To niejednolity zespół objawów o różnej etiologii, zaliczany do „nerwic naczynioruchowych” skóry. Początek choroby z reguły związany jest ze wzmożoną reaktywnością naczyń, bez utrwalonych zmian skórnych. Główny objaw to napadowe czerwienienie skóry twarzy („okres prerosacea”). Wystąpienie lub zaostrzenie zmian spowodowane jest przede wszystkim stresem i ekspozycją na słońce, ale też spożywaniem ciężkostrawnych potraw i alkoholu, zaburzeniami endokrynologicznymi (choroby tarczycy, zaburzenia miesiączkowania), stosowaniem zewnętrznych preparatów glikokortykosteroidowych na skórę twarzy, dużymi dawkami witamin B6 i B12.

Rozwojowi choroby sprzyjają zaburzenia hormonalne oraz czynniki genetyczne, ale etiologia choroby pozostaje na razie niewyjaśniona. W Polsce na tę chorobę cierpi prawie 2 mln ludzi. W Time Clinic tę przykrą dolegliwość skutecznie leczymy przy wykorzystaniu VPL Energis Ultra. Leser posiada około 840 kombinacji ustawień impulsów i energii, daje możliwość dostosowania leczenia do wielu schorzeń i każdego rodzaju skóry, w tym do leczenia tak trudnego schorzenia jakim jest trądzik różowaty. Światło lasera dociera do głębszych warstw skóry, pobudza ją do regeneracji i normuje pracę gruczołów łojowych, otwiera naczynia włosowate, dzięki czemu krew może swobodnie przez nie przepływać. Jednoczesna stymulacja do produkcji kolagenu sprawia, że skóra staje się grubsza, a naczynia włosowate stają się niewidoczne.

Efekt to poprawa jakości – grubości i kolorytu skóry, likwidacja przebarwień, spłycenie porów, wygładzenie, stymulacja produkcji kolagenu.
Główną zaletą zabiegów z wykorzystaniem wiązki światła jest ich bezinwazyjność, co właściwie eliminuje ryzyko powikłań, podrażnień, zakażeń. Precyzja zabiegu jest dużo wyższa, niż przy użyciu innych terapii i technik klasycznych. Po zabiegu można od razu wrócić do codziennego życia.

Przeciwwskazania: ciąża i karmienie, intensywna opalenizna, stosowanie samoopalaczy, kremy z retinolem, leki i zioła światłouczulające, B-karoten, cukrzyca, bielactwo, infekcje skórne, leki rozrzedzające krew.